シンガポールからのマスク / Mask in Singapore

シンガポールで働く友人からマスクが送られてきました。シンガポール政府が各家庭に配布したものです。マレーシアで生産されたものです。マスクを国旗に見立てたデザインになっていて洒落ています。日本で配られたマスクをお返しに送ろうかと思いましたが、止めておきます。友人はさぞかし日本製は良いでしょうね、と話していたので。そこでユニクロのマスクでも送ってあげましょうか、でもこれも中国製ですね。マスクは生活に欠かせないものとなってしまいました。

My friend working in Singapore sent me a mask. It is distributed by the Singapore government to each family. It was produced in Malaysia. The mask looks like a national flag and is fashionable. I thought I’d send the mask distributed in Japan in return, but I’ll stop. My friend told me that it would be nice to make Japanese products. So may send it by a UNIQLO mask, but it’s also made in China. Masks have become an essential part of our lives.

カテゴリー: ひとりごと パーマリンク

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください