今日のクルミ / Today with Kurumi

今日も晴れたのですが、気温が低く、寒い一日でした。散歩をしながら木々を見るのですが、まだ桜の蕾も見られません。梅は少し蕾が膨らんできています。今年の冬はとても寒い日々が続いています。クルミは今日も元気に過ごしていました。彼の耳が聞こえないと分かってから、私たち夫婦も彼との接し方がだんだんとわかってきたように思います。クルミは身体の一部が誰かと接しているととても安心しています。

It was sunny today, but the temperature was low and it was a cold day. I see the trees while taking a walk, but I haven’t seen the cherry blossom buds yet. The plums have a little buds. It’s been very cold this winter. Kurumi was doing well today. After finding out that he was deaf, I think we gradually learned how to treat him. Kurumi is very relieved that a part of his body is in contact with someone.

カテゴリー: ひとりごと パーマリンク

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください