今日のクルミ / Today with Kurumi

今日は夕方から雨の予報です。少し早い時間から薪ストーブに火を入れました。クルミは寝不足だったようで少し元気がありません。午前中はずっと眠っていました。午後はおもちゃで遊んでいました。薪ストーブの暖かさに包まれると私たちも眠くなってしまいます。私は犬笛を買ってみました。クルミは高い音に少し反応します。少しずつ、お互いにコミュニケーションの取り方を学んでみようと思います。

Today will be raining from the evening by the forecast. I lit the wood stove a little earlier. Kurumi seems to have been short of sleep last night and is little sick. He slept all morning. He was playing with toys in the afternoon. The warmth of a wood stove makes us sleepy too. I bought a dog whistle. Kurumi reacts a little to high notes. Little by little, I will learn how to communicate with each other.

カテゴリー: ひとりごと パーマリンク

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください